27 Kasım 2013 Çarşamba

PAtik....

1 yorum
    Yeni bir patik daha. Bu örneği çok sevdim. Hem kolay, pratik bir örnek. Bugün komşularımı çaya çağırmıştım ve yaptığım amigurumileri görünce çok beğendiler. Bİr tanesi öğretmemi rica etti. Ben de seve seve kabul ettim. Getirdi ipleri , tabi yanında bir hırka ve patik örneği ile birlikte. Ben ona amigurumi yapmayı o da bana farklı bir patik örneği gösterdi. Karşılıklı paylaşımlarda bulunduk velhasılı. Ben de hemencecik bir tarafını ördüm bile. :)



Uç kısmından 10 zincir çekerek başlanıyor. Tekli trabzanla 4 sıra yapılıyor. 
4. sırada 38 adet trabzan yapıldıktan sonra. 
aynı ilmeğe 1 trabzan 1 zincir 1 trabzan yapılıp
1 ilmek atlanır bu şekilde 1 sırada 20 tane olacak
tekrar aynı ilmeğe 1 trabzan 1 zincir 1 trabzan yapılıp  13 sıra örülür
Geri kalan kısmı da ayağa giyilen kısma gelince 18 tane olacak şekilde 
örülür. Bu sefer dolanmadan. Bir sıra gidip bir sıra gelinerek örülür. 
11 sıra bu şekilde örülüp arkadan kapatılır.

Nasıl anlattım bilmiyorum:))
Bu yazıdan anlayıp da örebilene helal olsun derim. 
Ama başka türlü nasıl anlatılır ki?






Etiketlerim...

0 yorum
Yabancı sitenin birisinde ücretsiz olarak indirilebilen bu etiketleri görünce
hemen blogumun etiketi olmalı deyip 
bastırdım. Hem stickerlı hem düz olarak
Cıvıl cıvıl  baktıkça insanın içi açılıyor.



Şirinem benim...

0 yorum
      Yine bir amigurumi ile karşınızdayım. Benim bu hobi ile tanışmama vesile olan Kevser arkadaşıma çok teşekkür ediyorum. O kadar çok keyif alıyorum yaparken. Sanırım amigurumi yapmaya başlayanların bir çoğu aynı şeyleri hissediyor. ZAhmetli ama bir o kadar da zevkli. Ördükçe öresiniz geliyor. Bİr an önce bitirmek istiyorsunuz, merak ediyorsunuz nasıl bişey çıkacak diye. Her yapanın elinden farklı amigurumiler çıkıyor çünkü. En son bir arkadaşımın kızı için şirine ördüm. Bİraz pörtlek gözlü oldu , eşimle bakıp bakıp gülüyoruz.



Yapım aşamaları burada





25 Kasım 2013 Pazartesi

Doğum GÜnü Hazırlığı....

1 yorum
   Arkadaşım kızının doğum günü organizasyonunu benim yapmamı istedi. Ve ben büyük bir zevkle kabul ettim. Çünkü bu tür ıncık, cıncık, dekoratif şeylerle uğraşmayı çok seviyorum. Bİrbiriyle uyumlu etiketleri ,doğum günü bannerları, fotoğraflar, pom pom kağıtlar, minik minik pastalar, davetiyeler, etekleri derken oldukça zahmetli ama bir o kadar da keyifli hazırlamak . Ama en önemlisi hazırlanan bütün herşeyin bir araya geldiği an.
   Bİr kere nasıl bir konsept olacağına karar vermek gerekiyor. Adını koymak lazım. Çiçekli mi olacak, balonlu mu, kelebekli mi ? Ben kuş figürünü çok beğendiğim için. Kuş konsepli bir organizasyon olmasına karar verdik. Daha sonra kullanılacak renklere karar vermek gerekiyor. Ve o renkler üzerinden tasarlamanız gerekiyor herşeyi. Pastanın renkler, çocukların kıyafetleri, bannerın renkleri hatta ve hatta hazırlanacak olan ikramların renkleri bile konseple uyumlu olmalı ki güzel bir görüntü çıksın ortaya.
   Yabancı sitelerde yapılan o hazırlıklara bayılıyorum . O kadar özenle ve pratik bir şekilde hazırlanıyor ki herşey. Tabi Ankara gibi bir yerde malzeme bulmak bile sorun. Kafanızda tasarladığınız bir şeyi uygulamaya geçirmek için bin takla atmanız gerekiyor.
    Sİzinle sırasıyla yaptığım hazırlıkları paylaşacağım inş.
    Öncelikle hazırladığım
davetiyeleri paylaşmak istiyorum.



Dİğer yaptıklarımı ancak doğum günüden sorna ekleyeceğim inş .






Çİkolatalı Mousse...Çİkolata fincanında:))

0 yorum
     Cafe fernando'nun sayfasında görmüştüm. Çok hoşuma gitti. Bİr an önce yapıp tatmak istedim. Çikolatalı mousse için bitter çikolatanın tadının yumuşatılmış hali olarak tarif etmiş Cafe fernando. SAnki tatmış kadar oldum bu betimlemeden sonra. Yaptım ve tahmin ettiğim lezzeti aldım tadınca.

Tarif BUrada 


Birazcık uğraştırıyor. Yani 2-3 kap kulanmanız gerekiyor yaparken. Benim moussem bu kadar koyu değildi daha yumuşaktı. Sanırım krema ölçüsünü biraz fazla kaçırdım. 





Hayal kırıklığı
Sanırım çok sabırsız biriyim. Hemen sonucu görmek istiyorum. 

Çikolatadan fincan yapmaya kalktım bir de . Herşey gayet yolunda giderken
fincanım çatladı ve mousse akıp taştı altlardan. 
Sİz en iyisi şu videodan izleyin yapılışını. 
Sunumlar için mükemmel bir fikir.
Mesela içine meyve koyup üzerine krema ile süsleyip
sunulabilir. 









24 Kasım 2013 Pazar

Evde Arapça Nasıl Kolay Öğrenilir...

28 yorum
      Bu yazıyı ne zamandır yazmak istiyordum. Zİra Arapça öğrenmek isteyip de nasıl , nereden, kimden öğreneceğini bilemeyenler için çok faydalı olacağını düşünüyorum. Kimimizin dışarı çıkma imkanı olmuyor, ev işleri, çocuklar vs,derken, kimimiz çalışıyoruz fırsat bulamıyoruz. Ama arapça öğrenme isteği bir çoğumuzda vardır. Kutsal kitabımızı okurken anlayabilmek adına. İkinici, üçüncü dil bilmek adına. Şimdi size anlatacağım yöntemle haftada 3-4 saatinizi ayırarak nasıl kolaylıkla öğrenebileceğinizi anlatmak istiyorum. Tabi istikrarlı olmak çok önemli. Bİraz da kendi kendinize alıştırma yapmak. Şimdi ben de dahil bir çoğumuzda herhangi bir kursa yazılmadan , belli bir bedel ödemeden süreklilik sağlamakta zorlanıyoruz. Oysa ki zamanımızı güzel planlayarak gideceğimiz yere hazırlanmakta geçireceğimiz vakitle evde bişeyler öğrenmek mümkün. Az ama devamlı olanın makbul olduğu hepimizce malum.
       Ben geçen sene bir Arapça kursuna gittim. Çok istiyordum öğrenmek. Tevafuken evimizin yakınındaki Cami'de kurs açılacağını duyunca gittim kayıt oldum. Meğer öğretecek kişi kardeşimin sohbetlerinde bulunduğu hoca imiş.   Mısır El Ezher mezunu, Peygamber soyundan gelen, kendisini insanlara birşey öğretmeye adamış, imam bir zattan. Tamamen karşılıksız, Kur'an dilini insanlara aktarmak adına gece gündüz hizmet derdinde olan Muhammed Emin Parlak Hoca.  . Rabbim çabalarının kaşılığını her iki cihanda versin inş.Öğretme metodu kursa gelen arkadaşlar ve daha önce gidip de çok fazla ilerle katedemeyen arkadaşlarca çok beğeniliyordu. Baya bir ilerme katettik. Kendisi bize:'' Bu kursu bitirdiğinizde hem Arapça'nın grammerini , edebi dilini öğrenecek hem de Kur'an'ı anlayarak okuyacaksınız inş'' demişti. Tabi taşınınca devam ettiremedim ben. Fakat kursta bir arkadaşın işlediğimiz kitabın aynısıyla Youtube'da derslerin anlatıldığına dair sözleri aklıma gelince bir bakayım dedim. Evet gerçekten de genç bir hoca öğrencisine anlatırken bu dersleri kaydedip yayınlamış. Öyle de güzel anlatıyor ki.Aldım elime kitabı dersi bir güzel dinledim. Ve evde kaldığım yerden kitabın tamamını bitirmeye karar verdim inş.
     Yapmanız gereken sadece

 Arapça Dersleri (4 Cilt Takım) Durusu'l- Luğati'l- Arabiyye Ravza Yayınları  20 TL(2013) civarında fiyatı.




  Ve youtube'dan

  Buraya tıklayıp  derslere devam etmek. 

 İsterseniz bir dersi başından sonuna kadar dinleyip , ondan sonra kararınızı verin. 

 Ebu ZErka adında bir hoca ben de ilk kez bu vesileyle duydum ismini. Gerçekten büyük bir hizmet. Zaten altta yapılan yorumları okursanız insanların ne kadar memnun olduklarını göreceksiniz.

Allah rızası için öğretme amacında olan kardeşlerimizin artması dileğiyle.  
   Şimdi bu paylaşımdan kimilerinin aklına reklam aldığım vs düşüncesi gelebilir. Böyle birşey yok. Tamamen Allah rızası için yapılan bir paylaşımdır. 

21 Kasım 2013 Perşembe

Çok beğendiğim Blog Şablonları ...

2 yorum
     Şöyle bir araştırdım ve  çok hoşuma giden blog şablonlarından bazı örnekler paylaşmak istedim. Daha önceki yazımda da anlatmıştım baya kararsız kalmıştım şablon seçmekte. Bunlarda kararsız kaldığım şablonlardan bazıları













çok sade ve çok şık bir şablon


Blogger Olduktan Sonrası...Şablon DEğiştirme

3 yorum
      Blog açtıktan sonra anladım ki bu işin sonu yok. Aslında bir çok hobi için geçerli bu. Mesela fotoğraf çekmeye başladığımda, şöyle yarı profesyonel bir makinam olsa yeter bana diyordum oysa ki çektikçe ve başka çekilen fotoğraflı  gördükçe yetmemeye, elinizdeki makinadan sıkılmaya başlıyorsunuz.Bu kez profesyonelini istiyorsunuz. Tıpkı bunun gibi henüz daha blogum olmadığı dönemlerde bir blog sayfası açacağım ve orada gönlümce takılacağım diyordum. Yaptığım ürünleri, gezdiğim yerleri, içimden geçenleri dökebileceğim bir günlüğüm olacaktı. Daha ne ister ki insan. Evet açtım blog sayfamı belli bir süre gayet keyifliydi benim için. Fakat zamanla insan takipçi sayısının artmasını, yazdıklarını okuyacak, yorum yapacak birilerinin olmasını istiyor. Bunun için ne yapabilirimler devreye giriyor bu kez de.Yani başladım bu bana kafi diyemiyorsunuz hiçbir zaman ,hep daha fazlasını, daha iyisi olsun istiyorsunuz.
     Bir kaç gündür takipçi sayımı nasıl arttırabilir, nasıl farklı bir şablon oluşturabilirim, blogumda ne gibi değişiklikler yapabilirim diye araştırmalar yapıyorken. bloghocam.com sitesine rastladım. Gerçekten güzel, faydalı, oldukça açıklayıcı bilgiler var sitede.
     Son zamanlarda bloggerların şablon yarışı bir de birbirine benzer nitelikte şablonlar olunca insan  merak ediyor haliyle. Nereden nasıl bulabilirim farklı birşeyler diye.
    Öncelikle şablonumu nasıl değiştirebilirim? Daha şık, modern bir sayfa nasıl oluşturabilirim diye arama motoruna tıklayıp  blog themes, blog şablonları, ücretsiz blog şablonu vs diye araştırdığımda bir sürü farklı tasarımlar çıktı karşıma. Tabi baya bir kararsız kaldım hangisini yapsam diye.En son bu şablonda karar verdim.Umarım beğenirsiniz.
   Şablon nasıl değiştirebiliriz?Çok kolay hemen anlatıyorum.
 ŞABLON DEĞİŞTİRME
Ücretsiz olarak şablon değiştirmek mümkün.

  • Herhangi bir sitede beğendiğimiz bir şablonu indiriyoruz
  • Blog sayfamıza giriş yapıp
  • Tasarım kısmına tıklıyoruz
  • Şablona tıklayıp Yedekle/Geri Yükle butonuna tıklıyoruz
  • Tam şablonu indir tıklayıp mevcut şablonumuzu kaydediyoruz. Olur da yeni yüklediğimiz şablonu beğenmezsek geri yüklemek için
  • Yüklemiş olduğumuz şablonu Dosya Seç tıklayıp  seçiyoruz 
  • Yükle butonuna tıklayıp yüklüyoruz. 
  • Diyelim ki hata verdi. Sebebi seçtiğiniz dosyanın içindeki xml. uzantılı dosyayı seçmemişsinizdirde ondan. Peki içindeki dosyayı nasıl açacağız derseniz. Yüklediğiniz şablonlar  genellikle bilgisayarınızın downloads kısmına yükleniyor. Ordan yüklediğiniz şablona sağ tıklayıp extract here tıklarsanız dosya xml olarak çıkıyor. Bu şekilde dosyayı seçerseniz Allah'ın izniyle hatasız yüklenecektir. 







18 Kasım 2013 Pazartesi

Aşure Nasıl Yapılır? Detaylarıyla..

0 yorum
   İlk kez aşure yaptım ve çoook güzel oldu. İnsanın kendi yaptığını övmesi doğru değil biliyorum ama ben çok beğendim. Bundan sonra aşureler benden. 2 tencere yapıp dağıttım komşularıma dağıtabildiğim kadar. Yetmedi 1 tencere daha yaptım ve annemlere götürdüm. ASlında zor birşey değil aşure yapmak. Püf noktaları var, ölçüleri var. Tabi uğraştırıyor biraz. İçindeki malzemelerin ayrı ayrı yıkanıp, doğranması, kiminin suda bekletilmesi, ayıklanması vs. Ama kültürümüzü yaşatmak adına, paylaşmak adına yapıp dağıtmak çok zevkli. Bir de bereketli ki sormayın. Mesela gelen tabakların boş gelmeyip her birinden ayrı ayrı sürprizlerle karşılaşmak da ayrı güzel. Mesela komşumun biri kocaman poşet dolusu kiwi ve mandalina göndermiş .Bİri tiramusu gönderniş, bir diğeri dolma, biri çiğ köfte, bir başkası tekrar aşure yapıp göndermiş ziyafet ki sormayın. :)) Ben çok sevdim bu işi.

    Aşure yapmadan önce cahide&jibek.com sitesinden tarifi aldım. Daha sonra da annemi arayıp biraz da annemin püf noktalarını aldım. İkisini harmanladım ve bu tarif çıktı ortaya.
    CAhide hanım sitesinde yurtdışında aşurenin en iyi tatlı olarak seçildiğinde bahsetmiş.Hakikaten yaparken bir yandan da bunu düşündüm.Fasulye, nohut, buğdayı kim düşünebilir ki bir tatlı olabileceğini. Neticede hepsi de ayrı ayrı yemek malzemesi. Bu kadar aykırı lezzetlerin bir araya gelmesi çok ilginç geldi bana da .

Aşure Yapımı 

Aşure bir tutkudur:))

Malzemeler
2 su bardağı buğday (yıkanıp,1 gece önceden ıslatılacak, ıslatılan su dökülmeyecek)
Yarım bardak nohut  (yıkanıp ,1 gece önceden ıslatılacak)
Yarım bardak kuru fasulye  (yıkanıp,1 gece önceden ıslatılacak)
1 avuç kayısı kurusu (yıkanıp, küçük küçük dilimlenecek)
1 avuç kuru üzüm (ben biraz daha az kullandım çok sevmiyorum çünkü aşurede, yıkanacak)
1 avuç kuru incir (yıkanıp , küçük küçük dilinip suda bekletilecek , aşureyi karartmaması için)
Yarım portakal kabuğu (yıkanıp, iç beyaz kısmı kesilip,küçük küçük doğranıp birazcık  suda bekletilecek)
1 avuç fındık
1 avuç fıstık
CEviz
1 çay kaşığından az tuz
Yarım çay bardağı üzüm pekmezi
1 elma
6-7 karanfil
1 adet nar (sevenler için)
Su
5-6 kepçe kadar toz şeker (damak tadınıza göre yavaş yavaş ekleyip bakın tadına)

Yapılışı


  •  Yukarıdaki malzemeler yanlarında anlatıldığı şekilde önceden hazırlanacak.
  •   Bİr gece önceden ıslatılan nohut ve fasulye düdüklü tencerede 15-20 dk kadar haşlanacak ve haşlanan su dökülecek. Bu püf noktası annemden. Dökülmezse kokuyormuş aşurede. 
  •  Ayrı bir tencerede  bir gece önceden ıslatılan buğday ıslatıldığı su ile birlikte, üzerini bir karış geçecek kadar su ilave ediyoruz. İçine bir tüm elmanın etrafına karanfilleri batırıp koyuyoruz.Ve bu şekilde kaynamaya bırakıyoruz. Böylece karanfillerin koyu rengi aşureye geçmemiş oluyor. Yani ben öyle anladım. Elma iyice yumuşayınca alıyoruz içinden. 
  • Haşlanan nohut ve fasulyeyi de ilave edip hepsini birlikte kaynatıyoruz. 
  • İçine tuz, pekmez, şeker ilave ediyoruz. 1-1,5 saat kadar kısık ateşte kaynatıyoruz. 
  • Ocaktan almaya bir 15 dk kala kayısı, incir, portakal kabuğu, üzüm, fındık, fıstık koyuyoruz. 
  • CEviz ve nar üstüne koydum ben. Bİraz da fındık fıstıkla süsledim üzerini. Tabi herkes nardan hoşlanmayabilir. Ama ben sevdim tatlı ,ekşi uyumunu.
  • Şimdi aşureyi yaparken normal kıvamından biraz daha sulu olabilirı, çünkü zamanla koyulaşıyor. Zaten birazcık anlıyorsanız yemek işinden o kıvamın nasıl olması gerektiğini az çok tahmin edebiliyorsunuz. 
  • Pekmez ilk etapta koyu bir renk veriyor ve daha sonra karamel bir renge dönüyor aşure, daha bir iştah açıcı duruyor o zaman. Kesinlike ilave edin derim. 


Aşureler ayrı ayrı süslenip komşulara ikram edildi. 





Aşurenin rengi bu şekilde oluyor. 








14 Kasım 2013 Perşembe

Muammara ..Acılı Ezme....Cevizli Ezme....

0 yorum
       Bu tarifi annemden öğrenmiştim.Hatay yöresine ait olduğunu öğrendim geçenlerde. Hem kahvaltıya hem de akşam yemeklerin yanına çok güzel gidiyor. Bu ezmeyi yaptığım zaman ekmek üzerine sürerek veya kaşıklayarak hepsini bitirebilecek potansiyelde oluyorum. Yani o kadar lezzetli. Hatta geçenlerde arkadaşta kahvaltı vardı onlara yaptım hepsi çok beğendi. Dicem o ki mutlaka yapın , sürekli yaptığınız  tarifleriniz arasına girecektir. 


Ben normalde göz kararı yapıyorum. 
Malzemeler
Ceviz
Zeytinyağ
Tuz
Domates salçası
Biber salçası
Maydonoz
1 adet domates
1 adet biber
Kırmızı pul biber
3-4 dilim bayat ekmek içi
100 gr kadar beyaz peynir
2 diş sarımsak

Ceviz içini rondodan çok küçültmeyecek şekilde geçiriyoruz. Bir kenara alıyoruz.
Daha sonra rondonun içine ekmek içini koyup rondodan geçiriyoruz ve üzerine
diğer bütün malzemeleri ilave edip ezme kıvamına gelene kadar rondodan geçiriyoruz. 
Bu aşamada zeytinyağı az ise ilave edebilirsiniz. Rengi de açık oldu ise
biraz daha salça koyabilirsiniz. Yani damak tadınıza göre çok cıvık oldu ise ekmek içi ilave edin,
katı oldu ise sıvıyağ ekleyin. En son cevizi ilave ediyoruz. Ve hepsini karıştırıyoruz. 
Ekmeğin üzerine sürüp kanepeler hazırlayabilirsiniz. 

Afiyet Olsun





Bebek Fotoğaflarım...

0 yorum
     Eski oturduğum yerdeki alt komşumun bebek fotoğraf çekimleri...Annesinin havanın rüzgarlı olmasına aldırış etmeksizin bir o yana bir bu yana döndürüp fotoğraf çektirdiği kızının sonradan durumunu merak etmiştim ama çok şükür ki hiç etkilenmemiş yavrucak.








Güveç yemeği nasıl yapılır?

0 yorum
       Güveçte yapılan yemekler  daha özlü ve bundan dolayı da lezzetli olurlar. Toprak kapta, ağır ağır hiç müdahale etmeden kendi kendine pişirmeye bırakmak gerekiyor yemeği sadece .Fırından aldığınızda ise  yandı mı yanmadı mı ?nasıl oldu? meraklı bakışlar altında  kapağını sabırsızlıkla   bir tornavida ve çekiç yardımıyla şöyle bir açarken mis gibi kokular burnunuza geliyor ve etin tadına baktığınızda ise yumuşacık , ağızda dağılacak kıvamda olmuş ise  işte o zaman  başarmanın sevinciyle o yemeği misafirlerinizle buluşturma anı çok keyifli oluyor.


Malzemeler
Burada istediğiniz sebzeyi kullanabilirsiniz.
1 kg patlıcan
1 kg domates
1 kg biber
Maydanoz
Yarım veya 1 kg kuşbaşı  et tercihe bağlı
yarım kg daha az da olabilir Kuyruk yağı
Maydanoz
Baharatlar
Tuz
1-2 kaşık salça
Bolca sarımsak
2-3 baş soğan
Tereyağ

Hamur Malzemesi
Su ,un


Yapılışı
     Sebzeleri küp küp doğruyoruz. Ve tencerenin altına sırasıyla domatesle başayıp sırayla sebzeleri koyup üzerine eti koyuyoruz, tekrar sebzeler, et... Bütün malzemeler bitene kadar bu şekilde diziyoruz. En üste domatesleri koyup üzerine kuyrukyağı, tereyağı , maydanozu, tuzu, baharatları, sarımsakları, salçayı  ilave edip kapağını kapatıyoruz. Böylece baharatlar yukarıdan aşağı buharıyla yavaş yavaş iniyor.


     Hamur için un ve su karıştırıp bir avuç kadar hamur hazırlıyoruz ve kapağın etrafına bir güzel sıvıyoruz.

200C fırında 2,5-3 saat pişiriyoruz. Su hiç koymadım ben. Etrafı kapalı olduğu için kendi buharıyla yavaş yavaş pişiyor.
    Piştikten sonra çekiç yardımıyla kapağı hamurdan kurtarıyoruz.

Afiyet Olsun






10 Kasım 2013 Pazar

Üçgen Börek (portakal ağacından)

0 yorum
     Bu börek benim oklavayla ilk yaptığım börektir. Ve yağlı olduğu için kolay açılmasından dolayı da el açması börekler konusunda beni cesaretlendiren bir börek olmuştur. Ayrıca tel tel dağılan, yiyen herkesten tam puan alan da bir börektir ayrıca. 

   Hamur Malzemesi
1 kibrit kutusu kadar yaş maya(30 gr)
1 kg un (aldığı kadar çok sert olmayacak) ben tambuğday kullanıyorum. 
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı yoğurt
Tuz 
Arasına
Tereyağ
Üzeri için
Yumurta sarısı
Çörek otu.


Yapılışı
Mayayı ılık suda eritiyoruz
Un(yoğurdukça ilave edin), sıvıyağ, yoğurt,, erimiş maya, ve tuzu karıştırıp ne çok yumuşak ne de çok sert bir hamur olmayacak şekilde yoğuruyoruz. 
Hamuru bekletmeden 12 bezeye ayırıyoruz
Bezeleri tek tek açabildiğimz kadar açıp üzerine erittiğimz tereyağını sürüyoruz.


Zarf şeklinde kapatıyoruz. Tekrar biraz daha açıyoruz hamuru çok ince olmasın. 

Karenin her köşesine hazırladığımız içten koyalım. Nasıl isterseniz, peynirli, patatesli ,kıymalı hepsi de çok yakışıyor. 
Köşeleri şekildeki gibi birleştir. 


Bir  bezeden 4 tane üçgen çıkıyor. Çok küçük derseniz 2'ye de bölebilirsiniz. 


Bütün bezeleri bu şekilde bitirdikten sonra
Yumurta sarısı sürüp 200C de pişiriyoruz.  
 Yine pişmiş şeklinin fotoğrafı yok. Malesef:((



Tesettür Barbie Elbiseleri

1 yorum
     5. sınıfa giden bir kız kardeşim var. Ve kendisi barbie bebek kıyafetleri dikmeyi çok seviyor. Hem de makinada , kalıp çıkararak yapıyor bu işi. Baba tekstilci olunca bulaşıcı oluyor sanırım bişeyler üretmek. Tabi barbie bebeklerinin kıyafetleri hep tesettür giyim. Kendisi ayrıca sipariş almaya da başladı. Bu şekilde hem okuluna katkı yapıyor. Hem de ilerde yapmayı düşündüğü stilistlik mesleğine ilk adımlarını atmış oluyor. KOmbin şeklinde çalışıyor. Eteği, bluzu, başörtüsü,kolyesi takım(7,5TL). 4 takıma kargo ücretsiz. Çocukları küçüklükten itibaren tesettür giyime alıştırmanın bir yolu da  bebeklerine tesettür  kıyafetler giydirmek olabilir bence.








9 Kasım 2013 Cumartesi

Yumurta Kabından Kütüphane :))

0 yorum
   Yumurta kabından kütüphane yapma fikri süpermiş gerçekten. Çook beğendim , acayip özendim. Oturup bir ara kendime yapsam mı acaba?
 
    Bütün malzeme bu kutudan yapılmış.Tabi burda kullanılan kutu yumurta kabına benzemiyor ama herkesin evinde bulabileceği yumurta kabından da yapılabilir diye düşündüm. Adamlar da oyun hamurundan yapılabilir bence.
       Bu tabi teferruatlı bir çalışma olmuş Eğer bol bol vaktiniz varsa ve çocuğunuzda böyle şeyleri seviyorsa
  bir kaç gün gayet güzel yavaş yavaş yapılabilecek hem de çocukların baktıkça okuma aşkını kamçılaycak
bir aktivite.











Kaynak burası



Renk Öğrenme-Egzersiz-Hafıza Oyunu Bİr arada

0 yorum
    Bundan sonra çok hoşuma giden, annelerin çocuklarıyla birlikte oynayabileceği ,uygulaması kolay ,öğretici oyunları bloguma eklemeye karar verdim.   Evde  çocuklarıyla nasıl vakit geçireceğini bilemeyen annelere bir fikir olması açısından güzel bir paylaşım olacağına inanıyorum.


Kaynak burası
Çocuk ortada durur
Annesi bir renk ismi söyler.
Mesela sarı der
Çocuk sarıya zıplar
Sonra ortaya gelir
Sonra anne sarı-pembe der
Çocuk önce sarıya sonra pembeye zıplar 
Ortaya gelir
Böylece anne 6-7 renk olana kadar sıralar
Çocukta sırasıyla renklere zıplayıp ortaya geri döner
Çocuk hata yaparsa sıra anneye geçer.
Böylece hem renkeleri öğrenmiş
hem hafızasını güçlendirmiş
hem de egzersiz yapmış olur. 
Bunu evde renkli fon kartonlarını kesip
yere yapıştırarak da yapabilirsiniz. 

İyi Oyunlar

4 Kasım 2013 Pazartesi

Profiterol....

0 yorum
     Profiterol yapmak öyle kolay bişey değilmiş. Nasıl mı anladım? Eskiden kız kardeşimle dizi izleyeceğimiz zaman (Asmalı Konak dönemi o dönem) hemen mutfağa girip birimiz hamurunu, birimiz kremasını yapardık. Hİç de başarısızlıkla sonuçlanmazdı. Ramazan'da eşimin arkadaşlarına yaptım olmadı, yine iki kere denedim yine olmadı. Tabi sebepleri var. Birinde tam buğday unuyla denedim, birinde kıvamı tutturamadım birinde ise yapım aşamalarına dikkat etmeden bütün malzemeleri karıştırarak yaptım. Siz siz olun benim denediklerimi denemeyin. Yani işin özeti malzemeler ve yapım aşamalarına dikkat etmek gerisi kendiliğinden geliyor zaten.

Malzemeler

Hamur için
1 su bardağı su
1 su bardağı un
3 yumurta
125 gr tereyağ veya margarin

Su ve tereyağ eritilir
un ilave edilir
Yumurtalar teker teker hamura yedirilir( burası çok önemli)
10 dk dinlendirilir.
 Pişirme kağıdı serili tepsiye ceviz büyüklüğünde
iki kaşık yardımıyla konulur
180 C de 40 dk pişirilir


Kreması için
1.5 su bardağı süt
1 çay bardağı şeker
Yarım çay bardağı un
1 tatlı kaşığı nişasta
1 yumurta sarısı
1 yemek kaşığı tereyağ
Yarım paket vanilya

BÜtün malzemeler karıştırılıp pişirilir.


Çikolata sos için
2 su bardağı süt
2 çorba kaşığı silme un
1 su bardağından az şeker
3 çorba kaşığı kakao
1 pk bitter çikolata (100 gr)

Çİkolata hariç tün malzemelr karıştırılıp pişirilir daha sonra
çikolata ilave edilip eriyince karıştırılır
Not:Profiterol yapıp da çikolata sos kesinlikle kullanmayın derim
ÇÜnkü acı bir tat veriyor ve profiterolun tadını öldürüyor.



İç kreması , şişen hamurların içine ince bir duy yardımıyla sıkılır.
Üzerine çikolata sos dökülür 
SErvis edilir.
Bu arada bitmiş fotoğrafı yok 
çünkü yapar yapmaz çekmeyi unutmuşum 
ve aklıma geldiğinde ise artık çok geçti:))






3 Kasım 2013 Pazar

Gönülden Gönüle Pastası...

10 yorum
       Bu pasta 2. evlilik yıl dönümümz dolayısıyla eşime yapıldı. Daha neler neler yapıldı da benim ''muhteşem yüzyıl'' müptelası  muhteşem eşim alelacele yiyip içip koştura koştura dizisini izlemeye gitti.:(( Ben de yazdım bir kenara bundan sonra bir şeyler hazırlamayacağım diye..
       Oysa ki kaç gün önceden planlamıştım herşeyi. Bütün günümü o canım sofrayı hazırlamak için harcamıştım. Pastası, yemeği, sofra düzenlemesi, süprizler derken ah ah.  Neyse artık bütün enerjimi , bu tür sürprizlerden mutlu olacaklara harcayacağım. Sanırım artık niye bana böyle sürprizler hazırlamıyorsun deme hakkını kaybetti...

Kek malzemesi burada  sade kek
Her zaman yaptığınız kekten de olur. 
Önemli olan uygulama şekli.
Bu tarifi yapıp malzemeyi ikiye ayırıyoruz. 
Yarısına kırmızı gıda boyası ekleyip karıştırıyoruz. 
Kırmızı olan hamuru düz fırın tepsimize döküp (pişirme kağıdı konulup)
15 dk önceden ısıtılmamış fırında 150c de pişiriyoruz.
Fırından çıkardıktan sonra kalpli kalıbımızla kesiyoruz




İnce uzun kek kalıbının içine pişirme kağıdı yerleştiriyoruz.
Birazcık sade kekten koyup yayıyoruz ve üzerine
kalplerimizi aşağıdaki gibi sırayla diziyoruz. 
Kalan sade hamurumuzu kenarlarına boşaltıyoruz
Tekrar fırında alt ısıtmalı olarak 150 c de pişiriyoruz. 
Servis kabına alıp.Kestiğim kalplerden kalan parçaları ufalayıp
etrafını süslüyoruz. Dİlerseniz üzerine krem şanti yapıp sürebilirsiniz.
Biz çok sevmediğimiz için ben yapmadım. Benmari usülü erittiğim çikolatayı üzerine gezdirdim.
AYrıca hazırladığım vişneli sostan da gezdirdim. Çikolata çok yakıştı.




Fotoğraflar akşam olduğu için çok kötü çıktı.
Sadece fikir olsun diye eklemek istedim. 
Masa örtüsü keten siyah kumaş




Kadeh bardaklarının içine su, üzerine
tealight mum koydum ve birazcık
kurutulmuş gül yaprağı
evde bulduğum puantiyeli kumaşla da kurdale yaptım.


Peçetelik: bir kumaşçıdan bulduğum çuval kumaştan kesip yaptım


 

Rukiye'nin Günlüğü Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template