25 Şubat 2013 Pazartesi

Rulo patates böreği....

      Ne zamandır bu böreği paylaşmak istiyorum sizinle. Fakat ne zaman bu böreği yapsam fotografını çekmeye fırsat olmadan yenip bitiyor. Ya aceleye geliyor, ya ben unutuyorum. Bu kez kararlıydım fotograflarını çekmeye, çektim ve tarifi de ekliyorum...

Malzemeler
3 yufka
2 yumurta
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı yoğurt
4 haşlanmış soyulmuş patates
200 gr kadar peynir
125 gr tereyağ (1 paketin yarısı kadar ) oda sıcaklığında
Yapılışı
Patatesler püre haline getirilir, içine peynir, süt, yoğurt, yumurta, tereyağ ,tuz ilave edilip iyice pürüzsüz olana kadar rondodan geçirilir. Rondo iyice ezip de yapabilirsiniz.





1. yufkayı seriyoruz üzerine harcın 1/3 ünü her tarafına gelecek şekilde yayıyoruz. 
2. yufkayı üzerine koyup kalan harcın yarısını koyup aynı şekilde tekrar yayıyoruz.
3. yufkayı da harcın üzerine serip en son kalan harcı da üzerine döküp ayıyoruz. 


Yufkaları bir ucunda başlayıp rulo şeklinde sarıyoruz ve ortadan ikiye kesip 
üzerine streç filmle kaplayıp
buzdolabında bir gece bekletiyoruz. 


Ruloları 1'er cm kalınlıkta dilimliyoruz.  


Düz çevirip tepsiye diziyoruz. Üzerine hiçbirşey sürmüyoruz..



200 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz. 
Afiyet olsun.

8 yorum :

  1. Rukiye yenge, böreğin fotoğraflarını benim yüzümden çekemedin sanırım :) Askerliğim boyunca favorilerim arasındaydı bu börek, aslında hala öyle, görünce hemen tanıdım. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Cihat seni buralarda görmek ne kadar güzel. Akşam akşam baya mutlu ettin beni:)) Doğru bak börek konusunda haklısın hep senin yüzünden :)) gecikti bu tarafın yayınlanması. Hala favorin olmasına da sevindim ayrıca. Neyse sen gel yine yapmarım inşa. :)

    YanıtlaSil
  3. Çok hoş görünüyor elinize ve yüreğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim bu güzel dilekleriniz için:)

    YanıtlaSil
  5. Selamünaleyküm....Böreğin çok güzel görünüyor gerçekten. Bende bunun bir değişiğini oğlumun doğum gününde yaptım. 125 gr. tereyağını hangi aşamada koyduğunu öğrenebilirmiyim. Benimkinde patatese karıştırılıyordu, ayrıca da yağ kullanılmıyordu. Bide üstüne yumurta gibi hiçbişey sürülmüyordu. Sende sürmemişsin herhalde. Hafta sonu misafirlerim gelecek, birde senin tarifini denemek isterim. Şimdiden teşekkürler...

    YanıtlaSil
  6. "iç çok olmuş, neyse 1 fazla yufkam var " dedim sardım pişirdim veee tek yufkayla bekletmeden bile hımmm harika olmuş. ellerime ve rukiyecim tarifine sağilık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun beğendinize sevindim sevgili adsız arkadaşım...:)

      Sil
  7. Dünyanın Süsü, öncelikle sayfama hoşgeldiniz. Ben de ilk kez bir arkadaşımın evinde yemiştim ve çok beğenmiştim asla iki dilim kesmiyor. Yedikçe yemek istiyorsunuz. Misafirler içinse oldukça berektli bir börek. Tereyağını nasıl kullanacağımızı belirtmemişim hatırlattığınız için teşekür ederim. TArifi düzelttim. İç harcın içine koyuyoruz ve üzerine birşey sürmeden fırında pişiriyoruz. Şimdiden afiyet olsun....

    YanıtlaSil

Zaman ayırıp mesaj yazma zahmetinde bulunduğunuz için teşekkürler.
Yorum yazıp alttaki seçenekten anonimi tıklayıp yorumlarınızı yayınlayabilirsiniz.

 

Rukiye'nin Günlüğü Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template